Πέμπτη 5 Νοεμβρίου 2015

Οργάνωση συνταγών: Η αρχή...

Χμμμμ. Σκεφτόμουν οτι έχω καιρό να γράψω στο blog μου και σήμερα που τελικά το αποφάσισα είδα οτι απο την τελευταία ανάρτηση έχουν περάσει σχεδόν 3 χρόνια!!!! Καλέ πως περνάει έτσι γρήγορα ο καιρός! Μισό να ανοίξω κάνα παράθυρο να μπει καθαρός αέρας και να πιάσω το ξεσκονόπανο να ξαραχνιάσω λίγο.


Οκ, πάμε στο θέμα μας.

Μαζεύω συνταγές εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Αποτέλεσμα? Εκατοντάδες συνταγές σκορπισμένες σε 2-3 σημεία. Αποκόμματα από περιοδικά, εκτυπώσεις από το νετ, συνταγές από συσκευασίες, χαρτάκια και παραχαρτάκια με χειρόγραφες συνταγές, τετράδια, μπλοκ σημειώσεων, βιβλία, περιοδικά κτλ κτλ.
Από όοοοοοοοοοοολες αυτές τις συνταγές, κάποιες τις έχω δοκιμάσει, κάποιες άλλες θέλω σαν τρελή να τις δοκιμάσω και κάποιες θέλω να τις δοκιμάσω αλλά δεν καίγομαι κιόλας. Ενας από τους λόγους που μένουν αχρησιμοποίητες και απλά πιάνουν χώρο είναι γιατί όταν θέλω να βρω κάποια συνταγή χρειάζομαι πολύ χρόνο, τις περισσότερες φορές δεν την βρίσκω γιατί μετά από κάποια ώρα εκνευρίζομαι, βαριέμαι, τελικά φτιάχνω κάτι που το έχω εύκολο από μνήμης και ξαναπέφτουν στην λήθη μέχρι να μου έρθει ξανά η έμπνευση να δοκιμάσω κάτι καινούργιο και ξαναμανά από την αρχή ο ίδιος κύκλος.
Κάποια στιγμή λοιπόν με έπιασαν τα νεύρα μου με όλο αυτό το χάος και αποφάσισα να το οργανώσω. Ξέθαψα κάποια ντοσιέ που είχα και εγώ δεν ξέρω από πότε, πήρα και μερικές (οκ πολλές) διαφάνειες να βάλω στα ντοσιέ και ξεκίνησα δουλειά.
Αφού έβαλα τις συνταγές μου στις διαφάνειες και τις χώρισα σε 2 ντοσιε (φαγητά και γλυκά) λέω ωραιότατα οργανωθήκαμε, τακτοποιηθήκαμε τώρα θα είναι πιο εύκολη η αναζήτηση των συνταγών και θα αρχίσω σιγά σιγά να φτιάχνω όλα αυτά που τόσο καιρό αναβάλω γιατί τα έχω χαμένα μέσα στο χάος. Φτου σου κοπελάρα μου που οργάνωσες τις συνταγές σου!
Εμ δε! Το μόνο που άλλαξε ήταν οτι αντί να ψάχνω σε 2-3 σημεία έψαχνα σε ένα μόνο. Κατά τα άλλα ο ίδιος κύκλος. Ψάξιμο, εκνευρισμός, παραίτηση, ας φτιάξω καλύτερα κάτι που έχω ξαναφτιάξει χ φορές και μου είναι εύκολο.
 
Ε όχι! Δεν μπορεί να είμαι η μόνη που αντιμετωπίζω αυτό το πρόβλημα! Επιασα λοιπόν τον φίλο μου τον Γούγλη και του λέω το και το, καμμιά ιδέα να οργανώσω τις συνταγές μου λίγο καλύτερα? Μαράκι, μου λέει, το μόνο εύκολο, μπες, δες και ξεστραβώσου!
Και ξεστραβώθηκα, κυρίες και κύριοι. Χιλιάδες σελίδες με ιδέες και λύσεις για την οργάνωση των συνταγών και όχι μόνο. Για το και όχι μόνο θα τα πούμε κάποια άλλη στιγμή. Προς το παρών ας μείνουμε στις συνταγές.

Εφαρμογές και εργαλεία για την οργάνωση συνταγών στο κινητό, το tablet κτλ. Ενδιαφέρουσες δεν λέω. Ειδικά μια που πέρα από το να γράψεις κατευθείαν την συνταγή σου, μπορούσες να σκανάρεις μια συνταγή και να μπει στο αρχείο σου καθώς επίσης και να προσθέσεις συνταγές απο site και blogs. Και τις εκτύπωνες κιόλας αν ήθελες. Ωραιότατες εφαρμογές και με πολύ καλές κριτικές από τους χρήστες τους που πίνουν νερό στο όνομά τους.

Περί ορέξως κολοκυθόπιτα. Εγώ όμως θέλω κάτι απτό, να το ξεφυλλίζω, να το βάζω πάνω στο πάγκο δίπλα στην κατσαρόλα (καλά όχι δίπλα γιατί θα το κάνω χάλια αλλά λέμε), να το κληροδοτήσω στην κόρη μου βρε αδελφέ! (καλά δεν έχω ακόμα κόρη αλλά λέμε). Ευτυχώς για μένα υπάρχουν και άλλοι που δεν δελεάζονται από τα καλά της τεχνολογίας και επιμένουν στο πατροπαράδοτο μολύβι και χαρτί, με μια τσακπινιά όμως.

Να είναι καλά οι άνθρωποι γιατί ξόδεψαν εργατοώρες όχι αστεία για να τα βρει η αφεντομουτσουνάρα μου έτοιμα στο πιάτο μου. Και είναι τόσοι καλοί που έχουν και οδηγίες βήμα-βήμα και με templates δωρεάν για να χρησιμοποιήσεις. Αυτό βέβαια αν δεν σε πειράζει που είναι στα αγγλικά. Προσωπικά δεν με ενοχλεί καθόλου αν τα υλικά είναι γραμμένα ingredients. Την δουλειά μας να κάνουμε. Άλλωστε τόσο κόπο κάναν οι άνθρωποι μην είμαστε και αχάριστοι.

Αυτή την εβδομάδα λοιπόν θα ανασκουμπωθώ και θα οργανώσω ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ μία και για πάντα τις συνταγές μου. Και αν δεν δουλέψει και αυτή την φορά θα πάνε όλα για ανακύκλωση σας το λέω. Και ο κακομοίρης ο άντρας μου θα μείνει καταδικασμένος να τρώει τα ίδια και τα ίδια!

Νεώτερα την άλλη εβδομάδα γιατί σα να με έπιασε λίγο γλωσσοδιάρροια...




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου